Česká asociace vzdělávacích institucí, z.s.

Zajímavé odkazy
Na této stránce Vám postupně budeme nabízet odkazy na zajímavé články, či instituce.
Oblast gender:
Gender studiesZDROJ
Stránky patrně nejstarší neziskové organizace zabývající se otázkou gender v ČR. Byla založena v roce 1991 v bytě známé socioložky Jiřiny Šiklové jako knihovna. V současnosti „…slouží především jako informační, konzultační a vzdělávací centrum v otázkách vztahů mužů a žen a jejich postavení ve společnosti. Cílem organizace je shromažďovat a dále zpracovávat a rozšiřovat informace související s genderovou tématikou.“
Kdo pak by se genderu bál?
ZDROJ
Článek socioložky Gerlindy Šmausové „Kdopak by se genderu bál?“
Gender a rovné příležitosti
ZDROJ
Webové stránky časopisu zabývající se výhradně problematikou gender „Gender, rovné příležitosti, výzkum“
ženy a věda
ZDROJ
Webové stránky Národního kontaktního centra – ženy a věda. Podle vlastních slov „…přispívá k budování genderové rovnosti v oblasti vědy a výzkumu. Od roku 2001 rozvíjíme diskuse a prosazujeme opatření k odstranění diskriminace a genderové nerovnosti ve vědě. Požadujeme nápravu po odpovědných institucích a nabízíme řešení, která zlepšují profesní uplatnění vědkyň. Provádíme genderové analýzy, abychom upozornily na nesymetrické rozložení mocenského postavení mužů a žen ve vědě i ve společnosti obecně.“
Rodičovská práce, nebo rodičovská dovolená?
ZDROJ
Výstupy z konference na téma: „Rodičovská práce nebo rodičovská dovolená?“, pořádané Sociologickým ústavem AV ČR Literatura v oblasti gender
1. Asklöf, C., Hedman, B., Strandberg, H., Wenander, K. E. (2003). Příručka na cestu k rovnosti žen a mužů. Praha: MPSV.
2. Babanová, A.; Miškovci, J. (e ds.) (2007). Genderově citlivá výchova: Kde začít? Praha: Otevřená společno st.
3. Cakirpaloglu, S. Řehan, V. (2007). Konformita v dětském věku. Československá psychologie Vol. LI, No. 4.
4. Čermáková, M., Hašková, H., Křížková, A., Linková, M., Maříková, H., a Musilová, M. (2000). Souvislosti a změny genderových diferencí v české společnosti v 90. letech. Praha: Sociologický ústav
5. Francis, B.; Skeleton, Ch. (2 001). Investigating Gender. Contemporary Perspectives in Education. Buckingham: Open University Press.
6. Galambos, N. (2004).Gender and gender role development in adolescence. In Lerner, R.M. Steinberg, L. Handbook of adolescent psychology(p.233-256). Hoboken: JOHN WILEY & SONS, INC.
7. Cheung, N.W.T. Cheung, Y.W. (2010). Strain, self-control and gender differences in delinquency among chinese adolescents: extending general strain theory. Sociological perspectives, vol. 53. Retrieved February 22, 2011, From ProQuest Psychology Journals at http: http://www.proquest.com.
8. Jarkovská, L. (2003). Rovné příležitosti dívek a chlapců ve vzdělávání. Brno: Nesehnutí.
9. Křížková, A. (ed.) (200 5). Kombinace pracovního a rodinného života v ČR: politiky, čas, peníze a individuální,rodinné a firemní strategie. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR.
10. Křížková, A.; Pavlica, K. (2004). Management genderových vztahů. Postavení žen a mužů v organizaci. Praha: Management Press.
11. Oakley, A. (2000). Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál.
12. Plesková, K. (ed.) (2005). Průvo dce na cestě k rovnosti žen a mužů. Brno: Nesehnutí.
13. Plháková, A. Pavelková, K. (2007). Implicit theories of maskulinity and feminity. Československá psychologie No 51. Retrieved February 6, 2011, from ProQuest Psychology Journals at http://www.proquest.com.
14. Renzetti, C. M.; Curran, D. J. (2003). Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum.
15. Renzetti, C.M. Curran, D.J. (2003). Ženy, muži a společnost. Praha:Karolinum.
16. Rovné příležitosti žen a muž ů v zaměstnání (2003). Brno: Nesehnutí.
17. Shechner, T.(2010). Gender Identity Disorder: A Literature Review from a Development Perspective. Isr J Psychiatry Relat Sci – vol. 47. Retrieved February 6, 2011, From ProQuest Psychology Journals at http: //www.proquest.com.
18. Shover, N. Norland, S. James, J. Thornton, E.W. (1979). Gender Roles and Delinquency. Social Forces Vol. 58, No. 1. Retrieved February 6, 2011 from Jstore databases at http: http://www.jstor.org/stable/2577791.
19. Smékal, V. (2002). Vývoj osobnosti dítěte. In V.Smékal & P.Macek, Utváření a vývoj osobnosti (pp 9 – 27). Brno: Barrister & Principal.
20. Smetáčková, I. (2007): Příručka pro genderově citlivé vedení škol. Otevřená společnost,
21. Smetáčková, I. (ed.) (2006). Gender ve škole – příručka pro budoucí i současné učitelky a učitele. Praha: Otevřená společnost.
22. Věšínová-Kalivodov á, E.; Maříková, H. (eds.) (19 99). Společnost žen a mužů z aspektu gender. Praha: Nadace Open Society Fund Praha.
23. West, C. Zimmerman, D.H. (1987). Doing gender. Gender and Society 1.
24. Wilkinson, L. C.; Marret, C. B. (eds.) (1985). Gender Influences in Classroom Interaction. Orlando: Academic Press.
25. Young, I. M. (1990). Throwing like a Girl and Other Essays in Feminist Philosophy and Social Theory. Bloomington: Indiana University Press.